Pokretanje biznisa je ozbiljan i zahtevan posao koji zahteva ulaganje vremena i novca. Ukoliko imate u planu da započnete biznis, potrebno je da se na vreme pripremite i naučite kako da obavite sve neophodne poslove i u isto vreme zadržite strpljenje i želju da i dalje nastavite sa obavezama.
Ponekad se upornost najviše isplati i samo oni koji imaju jaku želju da se otisnu u preduzetničke vode zaista i uspeju, čak i kada se učini da ovaj proces previše traje. Statistika pokazuje da se jedan od svaka tri posla koji se otvore u toku jedne godine odmah i ugase usled nemogućnosti da se nastavi poslovanje.
Kako biste znali šta vas sve očekuje prilikom poslovanja, neophodno je da prvo istražite tržište na kom planirate da poslujete. Ovo se prvenstveno odnosi na istraživanje konkurencije - koliko je uspešno njihovo poslovanje, na koji način rade marketinške kampanje, koliko su popularni na društvenim mrežama ali i kojom brzinom se razvijaju. Ovo će vam dati neku projekciju budućnosti vašeg posla i šta možete da očekujete, ali će vam i pomoći da napravite plan kako biste se izborili sa konkurencijom koja duže vreme posluje. Takođe, istražite i potencijalne kupce i korisnike vašeg proizvoda kako biste znali kako da odradite ciljanu strategiju plasiranja proizvoda i osmislite šta želite da ponudite.
U poslovnom svetu planiranje je pola posla i ukoliko se zaista posvetite kreiranju detaljnog poslovnog plana, možete da izbegnete probleme prilikom otvaranja biznisa. Za početak, napravite detaljan finansijski plan kako biste znali koliko od budžeta možete da odvojite za otvaranje biznisa, promociju posla i proizvoda kao i za potencijalna ulaganja. Dobar i detaljan plan može da vam pomogne ukoliko planirate da tražite investitore koji mogu da ulože u vaš posao i pomognu vam da lansirate određeni proizvod ili ubrzate kreiranje brenda.
Ukoliko tek počinjete sa poslom, velike su šanse da vam je potrebna sva oprema kada je u pitanju vaš radni prostor. Bez obzira na broj zaposlenih i veličinu kancelarije, kao i činjenicu da li planirate da radite od kuće ili ne, postoji određeni inventar koji će vam biti potreban. Za početak se fokusirajte na računarsku opremu koja će vam u početku biti glavno sredstvo za rad. Pored računara, biće vam potreban skener i štampač kako biste sredili svu papirologiju. Obratite pažnju da uvek imate dovoljnu količinu kada su u pitanju papiri za štampanje i odgovarajući toneri za laserske štampače kako bi sva dokumentacija bila spremna na vreme.
Kako je u početku neophodno da popunjavate papirologiju, pripremate finansijske izveštaje i radite na detaljnom planu za vaš posao, treba da pronađete balans između strpljenja i nervoze. To znači da čak i ako morate da posećujete razne institucije kako biste pribavili svu dokumentaciju i otvorili račun u banci i prijavili vaš posao, treba da budete spremni da će u ove procese biti uključeno čekanje, verovatnoća da nešto niste popunili kako treba ili da ste zaboravili nešto od dokumentacije. Detaljno proverite sve nekoliko puta jer će vam to uštedeti i vreme i novac, ali i najvažnije - vaše strpljenje.
Svako tržište donosi određene rizike i potrebno je da znate koji su i kako možete da ih izbegnete. Pronađite prave ljude za posao kako biste imali pomoć pri određivanju rizika u poslovanju ali i kako biste bili sigurni da će sve biti obavljeno kako treba. Kada je u pitanju tržište na kom planirate da poslujete, istražite lokalnu ponudu kako biste videli koje su vam šanse da plasirate vaš proizvod ljudima iz okruženja. Takođe, izračunajte rizik ukoliko se odlučite da proširite posao i koje su prednosti i mane ovakve akcije.
Ako planirate da se upustite u preduzetničke vode, budite spremni da sve obavljate strpljivo kako biste bili sigurni da brzopletošću neće doći do grešaka. Upornošću možete da postignete mnogo jer uz dobar plan i jaku volju možete da se postavite ispred konkurencije vrlo brzo nakon otvaranja posla.