Bez obzira na to da li radite od kuće ili iz kanclearije, radni prostor i okruženje u kom radimo značajno utiče na produktivnost. Uređenje poslovnih prostorija je odgovoran posao i iako se ne čini kao preterano zahtevan, potrebno je odgovoriti na brojne probleme koji mogu da utiču na kreativnost zaposlenih. Kako je u stvaranje opuštenog, produktivnog i smislenog prostora uključeno nekoliko različitih faktora, neophodno je spojiti ih sve u jednu smislenu celinu kako bi prostor odgovarao statusu i stilu koji firma želi da kreira na tržištu.
Danas se većina poslova obavlja preko računara i zaposleni mahom sede ispred ekrana i već nakon nekog vremena ovo postane opterećujuće i može da dovede do problema sa vidom. Kada je u pitanju odabir boja, treba ovo posmatrati kao jedan od ključnih faktora u kreiranju funkcionalnog poslovnog prostora. Sve što ne prija očima - poput tamnih i jarkih nijansi - neće prijati zaposlenima te će im još više opteretiti vid i smanjiti koncentraciju. Umesto toga, svetliji tonovi su prijatni i stvaraju slabiji kontrast u odnosu na svetlo računara te su uvek bolje rešenje.
Ukoliko je firma veća i sastoji se od nekoliko prostorija, potrebno je napraviti prirodno kretanje kroz te prostorije kako bi svi mogli da se kreću, bez bojazni da će ulaskom u neku prostoriju da ometaju kolege. Jedna od stvari koja je takođe bitna jeste raspored ljudi te je potrebno da ljudi koji se bave sličnim poslom i sarađuju da sede zajedno, ili barem jedni blizu drugih kako bi uvek mogli u nekoliko koraka da se približe kako bi proverili nešto ili zajedno radili na rešavanju nekog problema.
Da bi neko mogao da obavlja posao, neophodno je da ima sav materijal koji je potreban. Za početak, tu se nalazi osnovni kancelarijski materijal koji je sastavni deo svake kancelarije i koji je neophodan zaposlenima kako bi neometano obavljali posao. Pored osnovnih stvari, tu se nalazi potrošni materijal koji je uvek potrebno imati na lageru kako se ne bi prekidao posao i čekala nabavka materijala koji je potreban za rad. Vodite računa da su prostorije, kako za zaposlene, tako i one za organizovanje sastanaka, prijemni deo ali i sam ulaz, opremljeni svom odgovarajućom opremom i da je ona dostupna svima.
Čak i najmanji prostor može da se iskoristi do maksimuma i pruži zaposlenima sve ono što im je potrebno. U zavisnosti od broja zaposlenih i tipa poslova koji oni obavljaju, odredite raspored sedenja kako bi svi funkcionisali kao zajednica. Pored nekoliko prostorija za obavjanje poslova, pronađite mesto koje će biti predodređeno za obavljanje sastanaka i pojedinačnih razgovora. Ovo mesto, bez obzira na veličinu, uvek je potrebno jer se ponekad sastanci moraju održavati odvojeni od svih ostalih. Takođe, svi zaposleni će ceniti svoj zaseban kutak za osvežavanje, te će jedna mala prostorija preuređena u kuhinju sa delom za sedenje da bude pravo mesto za predah od svih obaveza.
Već nakon nekog vremena rada pod pritiskom ili dugotrajnog rada na nekom projektu, lako se primeti kada se promeni osvetljenje. Ova tako, na prvi pogled, mala promena se lako može rešiti jer je potrebno samo pojačati osvetljenje i uskladiti ga sa željama zaposlenih. Pored glavnog osvetljenja, pobrinite se da svi imaju dodatno osvetljenje na svom radnom stolu kako bi imali mogućnost da dodatno osvetle svoj prostor. Ova mala promena će i te kako uticati na produktivnost i volju za rad te će radnici ceniti ovaj mali znak pažnje.
Radno okruženje treba da poziva na kreativnost i produktivnost i treba da nam pomaže da obavljamo svakodnevne poslove bezbrižno i sa lakoćom. Uz malo truda svaki prostor možemo preurediti u funkcionalan i produktivan i tako poboljšati šanse za uspeh.